Het woord van zondag 19 juli 2020

(spreker br. Harrie Keyner, oudste PG Sion)
Op weg naar mijn werk hoorde ik mijn fiets piepen en kraken. Ik merkte dat ik ook iets zwaarder moest trappen. Wat moest ik doen ? Mijn ketting smeren ! Weet u , hoe heerlijk is het fietsen als je je ketting gesmeerd hebt. Zo is het ook met je leven. Hoe heerlijk is het als je leven gesmeerd loopt, d.w.z. als alles goed gaat in je leven. En dan bedoel ik niet zoals jij denkt hoe het leven moet gaan. Neen, ik bedoel als je leven naar Gods wil gaat. God wil jou zegenen met Zijn geluk en voorspoed. En juist dit gaat soms tegen ons vlees in, want God wil dat wij keuzes maakt. Hij zegt tegen jou en mij: “stop met zondigen” ! En dit is niet zo gemakkelijk, want wij worden geboren met een zondige natuur. Maar tussen ‘zondig zijn’ en ‘zonde doen’ is een groot verschil. ‘Zondig zijn’ is een situatie waaraan wij niets kunnen doen. (Marcus 7:20-23) Echter, ‘zonde doen’ is een keuze die wij maken. Wij, kinderen Gods, kunnen, bij al onze zondige daden, ons niet rechtvaardigen met: “ach, ons vlees is toch zondig”. De wereld zegt: geniet vandaag, want morgen leef je misschien niet meer. De Bijbel zegt: sterf vandaag aan je eigen begeerten, dan zul je morgen het echte, nieuwe leven in Christus ervaren. God is goed ! We gaan lezen Kolossenzen 3:5. God wil dat we ons leven reinigen en heiligen, want de onreinheid ligt op de loer. Het leven met Christus is als een treinreis. Het is een stoptrein Dus we stoppen bij verschillende stations. Onze eindbestemming is de woning die de Here voor ons bereid heeft bij Hem in de hemel. De verschillende stations waar wij stoppen zijn de beproevingen en verleidingen in onze relatie met Christus. Tijdens onze reis worden we vergezeld door Jezus

Lees de volledige preek